Neurolog

Neurolog specjalizuje się w diagnozowaniu oraz leczeniu chorób ośrodkowego układu nerwowego i nerwów obwodowych. W tym celu lekarz neurolog bada czynności układu nerwowego, obserwuje reakcje ciała na konkretne bodźce (np. odruch kolanowy), a także posiłkuje się wynikami badań obrazowych takich jak rezonans magnetyczny czy tomografia komputerowa. Repertuar objawów neurologicznych jest naprawdę szeroki. Neurolog zajmuje się diagnostyką oraz leczeniem następujących z nich: szeroko pojęte bóle, osłabienie siły mięśniowej, kurcze mięśni, drżenie mięśni, zaburzenia czucia, problemy z koordynacją ruchową, szumy uszne, zawroty głowy, zaburzenia równowagi, problemy z pamięcią, zaburzenia snu, zaburzenia przytomności, omdlenia, nieprawidłowa praca zwieraczy (np. zaburzenia w oddawaniu moczu). Ich przyczyny mogą być różnorodne – najczęściej objawy neurologiczne są następstwem przebytych urazów, infekcji, zatruć, mogą być wywołane przez rozwijające się guzy, wrodzone wady genetyczne, a także stanowić objaw takich chorób jak cukrzyca, alkoholizm, zwyrodnienia kręgosłupa, niedobór witaminy B12 itd.
Wśród chorób, których leczeniem zajmuje się neurolog, można wymienić: choroba Parkinsona, pląsawica Huntingtona, choroba Wilsona, choroba Alzheimera, udar mózgu oraz stany po udarze mózgu, stany po zapaleniu mózgu, rdzenia, opon mózgowo-rdzeniowych, guzy mózgu, migrena i inne bóle głowy, nerwica, miastenia, miopatie, miotonia, zwyrodnienia kręgosłupa, rwa kulszowa, padaczka, stwardnienie rozsiane,.
Zachęcamy do zapoznania się z sylwetkami naszych psychiatrów, a w razie dodatkowych pytań prosimy kontaktować się z naszą rejestracją czynną codziennie od 8:00 do 21:00 pod numerem telefonu 505 68 54 54 .