Diagnoza psychologiczna dziecka
Diagnoza psychologiczna to proces, dzięki któremu możemy poznać przyczyny trudności w uczeniu się lub w zachowaniu naszego dziecka. Badanie psychologiczne pozwoli na poznanie dziecka oraz jego możliwości rozwoju i zachowania. Ponadto wyjaśni specyfikę trudności w funkcjonowaniu szkolnym, w relacjach z rówieśnikami czy z członkami rodziny.
Każdy zgłaszany problem traktowany jest indywidualnie, a podejście do dziecka jest wieloaspektowe. Oznacza to, że w procesie diagnostycznym wykorzystywane są różnorodne metody oraz techniki, a do badania zaangażowani są specjaliści kilku dziedzin m. in.: psycholog, pedagog, psychiatra, logopeda.
Trafna diagnoza stanowi podstawę do dalszych działań w stosunku do dziecka, udzielania porad rodzinom, nauczycielom i najbliższemu środowisku. Dzięki tym informacjom i wsparciu psychologa możemy wspierać rozwój naszego dziecka.
Wczesna interwencja hamuje pogłębianie się trudności, z jakimi zmaga się na co dzień dziecko. Dlatego tak ważna jest obserwacja naszych pociech w każdej sytuacji. Jakakolwiek sprawa, która niepokoi Państwa powinna być poddana konsultacji z psychologiem.
W Poradni Zdrowia Psychicznego Psychoklinika mogą Państwo wykupić pakiety diagnostyczne, które ukierunkowane są na konkretne problemy. Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą.
Diagnoza funkcjonalna
Ocena funkcjonowania dziecka w poszczególnych obszarach rozwoju szkoły, przedszkola, w sytuacji około rozwodowej
Diagnoza gotowości szkolnej
Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do podjęcia obowiązku szkolnego. Pozwala ocenić prawidłowy rozwój
Diagnoza zaburzeń rozwoju
Celem diagnozy autyzmu i Zespołu Aspergera jest określenie charakteru zaburzeń rozwoju lub ich wykluczenie.
Diagnoza dysgrafia, dysleksja
Diagnoza trudności w nauce czytania i pisania – dot. uczniów od IV klasy szkoły podstawowej
Diagnoza dysleksji
Diagnoza ryzyka występowania dysleksji rozwojowej (dot. uczniów do III klasy szkoły podstawowej, dzieci do 10. roku)
Diagnoza integracji sensorycznej
Integracja sensoryczna to proces odbioru i analizy bodźców ze świata zewnętrznego wzrok, słuch, węch, smak, dotyk