Diagnoza funkcjonalna
Wprowadzenie
Diagnoza funkcjonalna polega na określeniu poziomu funkcjonowania dziecka w różnych aspektach i sferach rozwoju.
Podczas diagnozy oceniany jest rozwój dziecka w różnych sytuacjach. Diagnoza funkcjonalna pozwala na określenie słabych i mocnych stron dziecka, jego potencjał rozwojowy oraz pozwala na dokładne ustalenie potrzeb dziecka i sposobów ich zaspokajania. Obserwacja dziecka w konkretnych sytuacjach oraz ocena jego rozwoju umożliwia zidentyfikowanie trudności, a co za tym idzie przygotowanie indywidualnego programu terapeutycznego.
Do diagnozy funkcjonalnej specjaliści wykorzystują wystandaryzowane pomoce, dzięki którym dokładnie mogą ocenić funkcjonowanie dziecka.
W Poradni Zdrowia Psychicznego Psychoklinika mają Państwo możliwość zakupienia pakietu diagnozy funkcjonalnej w kierunku:
1. Oceny funkcjonowania dziecka w poszczególnych obszarach rozwoju w celu przygotowania programu terapeutycznego:
– poziom rozwoju dziecka oceniany jest w 7 sferach: naśladowanie, percepcja, motoryka mała i duża, koordynacja wzrokowo-ruchowa, funkcje poznawcze, mowa czynna i bierna. Dodatkowo oceniane są reakcje dziecka na różnorodne bodźce i mowę, a ponadto nawiązywanie kontaktów i zainteresowanie zabawą oraz przedmiotami. Po przeprowadzonej diagnozie przygotowywany jest indywidualny program terapeutyczny.
2. Ocena funkcjonowania dziecka w placówce edukacyjnej w celu opracowania zaleceń dla nauczycieli:
– podczas diagnozy odbywa się obserwacja różnorodnych sfer rozwoju dziecka na terenie szkoły, przedszkola, lub innej placówki edukacyjnej. Po przeprowadzonej diagnozie sporządzane są indywidualne zalecenia dla nauczycieli dziecka, aby jak najefektywniej pomóc uczniowi. Trafne rozpoznanie potrzeb dziecka oraz podjęcie działań, dzięki którym te potrzeby będą zaspokajane przełożą się na poprawę funkcjonowania dziecka
3. Ocena funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dziecka w sytuacji okołorozwodowej:
– rozwój emocjonalno-społeczny jest procesem długotrwałym i w dużej mierze uzależniony od środowiska, w którym przebywa dziecko. Rozwód jest stresującym przeżyciem zarówno dla rodziców, jak i dzieci. Podczas tych trudnych chwil warto zatroszczyć się o poczucie bezpieczeństwa najmłodszych. Dzieci radzą sobie z emocjami na różne sposoby – czasami przejawia się to agresywnym zachowaniem, zaburzeniami nastroju lub apatią. Jeżeli przechodzą Państwo przez tak trudną sytuację, jaką jest rozwód i chcecie zapewnić swoim dzieciom poczucie bezpieczeństwa, wsparcie oraz pomoc warto udać się na spotkania diagnostyczne. Dzięki temu uzyskają Państwo kompleksową wiedzę na temat funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dziecka, ale przede wszystkim otrzymacie cenne wskazówki, jak pomóc najmłodszym w sytuacji okołorozwodowej.
Poniżej przedstawiamy Państwu schemat spotkań pakietu diagnozy funkcjonalnej.
Szczegóły znajdą Państwo również w zakładce CENNIK.
Kontakt z rejestracją możliwy jest przez tel. 505 68 54 54 (Oddział Legionowo), e-maila: legionowo@psychoklinika.pl oraz tel. 505 07 14 14 (Oddział Warszawa), e-mail: bielany@psychoklinika.pl , a także przez naszą stronę internetową https://psychoklinika.pl/
DIAGNOZA DZIECI I MŁODZIEŻY / PAKIETY
Rodzaj diagnozy | Specjaliści | Czas trwania |
---|---|---|
Diagnoza funkcjonalna: a) Ocena funkcjonowania dziecka w poszczególnych obszarach rozwoju w celu przygotowania programu terapeutycznego |
Psycholog | Czas trwania jest dostosowany indywidualnie do potrzeb pacjenta, jego wieku oraz trudności. przewidywana liczba spotkań ok. 4:
I – wywiad z rodzicem (50 minut) |
Diagnoza funkcjonalna: b) Ocena funkcjonowania dziecka w placówce edukacyjnej ( szkoły, przedszkola, zerówka i inne..) w celu opracowania zaleceń dla nauczycieli |
Psycholog | Czas trwania jest dostosowany indywidualnie do potrzeb pacjenta, jego wieku oraz trudności. przewidywana liczba spotkań ok. 4:
I – wywiad z rodzicem (50 minut) |
Diagnoza funkcjonalna: c) Ocena funkcjonowania społeczno-emocjonalnego dziecka w sytuacji około rozwodowej |
Psycholog | Czas trwania jest dostosowany indywidualnie do potrzeb pacjenta, jego wieku oraz trudności. przewidywana liczba spotkań ok. 4:
I – wywiad z rodzicem (50 minut) |