Leczenie bulimii

Bulimia, to poważne zaburzenie odżywiania, charakteryzuje się napadami obżarstwa i następujących po nim wymiotów. Choroba bardzo wyniszcza organizm. Skutki bulimii to m.in. uszkodzone szkliwo zębów od kwasu żołądkowego czy poraniona śluzówka jamy ustnej. Do tego dochodzi ból brzucha, wzdęcia, zaparcia, mdłości, zaburzenia cyklu miesięcznego i rytmu serca oraz zawroty głowy.

Do kogo skierowana?

Bulimia może być nie dostrzegana przez najbliższych z otoczenia chorego, a to dlatego, że osoba borykając się z tym zburzeniem utrzymuje prawidłową wagę, ewentualnie ma lekką nadwagę. Czasami można dostrzec lekko opuchniętą twarz. Osoba chora unika sytuacji w których mogłaby zostać przyłapana „ na gorącym uczynku” dlatego też posiłki spożywa sama gdy nikogo nie będzie w domu albo w nocy.

Co zyskam?

Leczenie bulimii odbywa się z pomocą psychologa, psychoterapeuty i lekarza psychiatry. Podstawą leczenia jest psychoterapia indywidualna, rodzinna lub grupowa. Chory uczy się właściwego spożywania posiłków aby zminimalizować ryzyko wymiotów. Kolejno pracuje się nad przekonaniami spostrzegania siebie, radzenia sobie z problemami i nad samooceną. Dodatkowo na zakończenie, pacjent otrzymuje wskazówki i zalecenia dotyczące postępowania w przypadku nawrotu choroby.

Czas trwania?

Proces leczenia bulimii może mieć charakter krótkoterminowy, bądź długoterminowy- czas trwania uzależniony jest od zaawansowania choroby i od poziomu zaangażowania pacjenta w proces psychoterapii.

Główna siedziba Psychoklinika Poradnie Zdrowia Psychicznego mieści się przy ul. Tęczowej 5A w Chotomowie (powiat legionowski). Jesteśmy dostępni także w dwóch lokalizacjach w Warszawie: przy ul. Heroldów 19A (Warszawa Bielany) oraz przy ul. Fleminga 29 (Warszawa Białołęka).
Kontakt możliwy jest przez Infolinię: 22/ 355 2000, e-maila: kontakt@psychoklinika.pl oraz przez naszą stronę internetową https://psychoklinika.pl/
Specjaliści:

Już teraz sprawdź, kto może Ci pomóc!

Psychoterapeuta Psycholog Dietetyk